svjetionik.scri.hr

RUKOVODITELJICA SMJEŠTAJNIH KAPACITETA NEŽA KURILIĆ: S prosječnih 385 kuna mjesečno Rijeka ima najpovoljnije domove

NEŽA KURILIĆ rukovoditeljica je smještajnih kapaciteta u Studentskom centru u Rijeci i spada u mladu ekipu ove ustanove, budući da je tu funkciju preuzela s još nepunih 30 godina. U Studentskom centru u Rijeci jako su ponosni na činjenicu što mnoge odjele vode zapravo mladi ljudi.

Studentski standard u domovima, utjecaj korone na organizaciju života u njima te općenito funkcija ove službe u kojoj radi preko 20 osoba, brinući se o korisnicima koji su smješteni u Studentskom naselju Trsat i Studentskom naselju Ivan Goran Kovačić – okosnica su ovog razgovora.

Smještaj, uz prehranu i zapošljavanje, važna je usluga SC Rijeka. Koja je zapravo primarna zadaća ovog odjela?

Primarna zadaća naše službe je osigurati studentima korištenje smještaja temeljem prava kojeg su ostvarili na Natječaju za dodjelu subvencioniranog stanovanja. Osim toga, tu je i konstantna briga o korisniku odnosno našem gostu da kroz cijelu akademsku godinu u domu boravi u sigurnom okruženju te u zadovoljavajućim uvjetima. Drugim riječima, Centar se brine da im je u domu ugodno, da im funkcionira internet veza, da im radi grijanje, da se osjećaju sigurnima. Isto tako, u ovo vrijeme pandemije izrazito nam je važno i očuvati njihovo zdravlje.

Prva stanica – recepcija

No, u slučaju problema kome se studenti najprije trebaju obratiti?

To je naša recepcija. Zbog situacije studenti recepciji trebaju javiti i ako su u samoizolaciji, ako su pozitivni na COVID– 19 ili su bili kontakt zaražene osobe. Jer sve to utječe na druge studente. U smještaju je preko 1.300 ljudi, a jedna zaražena osoba kod nas nažalost nikada ne znači jednu osobu, već u postupak uključuje i druge osobe. No, s obzirom da inzistiramo na poštivanju svih mjera i preporuka (ne samo od strane studenata već i od strane radnika), svi navedeni slučajevi odrade se brzo i bez nepovoljnog utjecaja na druge korisnike smještaja.

Preko 100 upita dnevno

U kojem se vremenu rješavaju problemi primjerice kvarovi i ostali nedostaci?

Sve ovisi o čemu je riječ. Ako se radi o zamjeni žarulje onda je to najčešće isti dan, ako treba promijeniti negdje staklo jer je ono napuklo onda to traje jer treba proći postupak nabave, montaže i slično. Svaka situacija je drugačija. Jako je puno soba i nekada naša služba održavanja ne stigne sve kvarove otkloniti u planiranom roku. Ponekad se radi i o tome da student ne zna kako rukovati s nekom opremom ili uređajem, pa misli da je ista u kvaru.

Pretpostavljam da broj upita varira. Čini se da je njih nekako najviše početkom godine?

Od kolovoza pa do sredine listopada zaprimimo nekoliko stotina upita dnevno! Sada u ovo vrijeme toga je manje, djelom i zbog korone. Naime, potražnja za smještajem gostiju Sveučilišta i Veleučilišta u Rijeci je manja. Uglavnom u ovo vrijeme na naš email stigne od 50 do 100 upita dnevno.

Vrijeme je za oprez

Situacija s koronom je jako teška. Od početka pandemije u Hrvatskoj je umrlo preko 1.500 osoba. No, bez obzira na sve studenti ipak traže slobodu. Je li pravo vrijeme za to?

Ne, nažalost nije vrijeme za slobodu. Mladi još uvijek teško prihvaćaju restrikcije. Ja ih razumijem. Centar inače nudi i neke dodatne usluge primjerice mogućnost treniranja u teretani, boravka u dnevnom boravku, korištenje veselica itd. Navedeni prostori sada su zatvoreni, a na raspolaganju su samo učionice. Neki studenti još uvijek ne razumiju zašto smo morali privremeno zatvoriti i te prostore i navedeno im jako teško pada no interesi očuvanja zdravlja naših korisnika smještaja na prvom su nam mjestu. Nikome ne bi bilo ugodno da dom postane žarište korone te da se isti zbog toga u cijelosti zatvori. Iako je teško, ipak je lakše poštivati mjere i strpjeti se malo za sadržajima koji nisu esencijalni. Moramo svi izdržatiOvim putem apeliram na naše korisnike smještaja da ostanu odgovorni te da postupaju sukladno uputama, mjerama i preporukama te da se na našoj web stranici redovito informiraju o svim novostima te da redovito čitaju e-mail. Studenti moraju biti svjesni da njihove odluke mogu vrlo nepovoljno utjecati na tuđe živote i zato ih molim da poduzmu sve da se spriječi širenje virusa.

Neki studenti još uvijek ne razumiju zašto smo morali privremeno zatvoriti i te prostore i navedeno im jako teško pada no interesi očuvanja zdravlja naših korisnika smještaja na prvom su nam mjestu. Nikome ne bi bilo ugodno da dom postane žarište korone te da se isti zbog toga u cijelosti zatvori. Iako je teško, ipak je lakše poštivati mjere i strpjeti se malo za sadržajima koji nisu esencijalni. Moramo svi izdržati

Ove godine niste imali problema sa smještajnim kapacitetom. Reklo bi se da su sobe planule u tren?

Da, ove godine smo odmah popunili sve kapacitete koje imamo, čemu je doprinijela i situacija s epidemijom. Ljudima su se smanjili prihodi, ekonomska situacija nije baš najbolja i jasno je da roditelji i staratelji nemaju dovoljno novaca da svojoj djeci omoguće privatni smještaj, čija se cijena usprkos krizi baš i nije mijenjala odnosno nije došlo do većeg pada cijena. Studenti traže domski smještaj jer znaju da je to smještaj u kojem će za svoj novac dobiti dobar smještaj u kojem imaju dobre uvjete života i studiranja.

U domovima preko 50 – tak stranih studenata

Koliko je trenutno stranih studenata u domovima Centra?

Trenutno u objektima smještaja Studentskog centra Rijeka boravi preko 50 stranih studenata. Konkretno, 50-ak studenata je u Rijeci preko Erasmus razmjene, tri studenta su tu kao polaznici tečaja hrvatskoga jezika, jedan student je preko programa Ceepus a tri studenta došla su preko programa internacionalizacije. Riječ je uglavnom o studentima koji dolaze iz EU – e, uz nekoliko iznimaka.

Je li korona i ova situacija promijenila vaš posao? Ako jest na koji način?

Puno se toga promijenilo. U ono vrijeme kada je sve bilo zatvoreno mi u smještaju smo imali više posla nego ikada. Imali smo situaciju da je naselje Ivan Goran Kovačić bilo mobilizirano od strane MUP-a te da smo u svega nekoliko sati korisnike iz tog doma morali premjestiti na Trsat, a u svega nekoliko dana pripremiti smještajne jedinice u SN I.G.K. za prihvat bolesnika, što je podrazumijevalo iznošenje stvari korisnika smještaja te čišćenje i opremanje smještajnih jedinica kako bi bile spremne za prihvat osoba. To je nama, ali i našim korisnicima smještaja bila jedna potpuno nova situacija. Nakon što smo korisnike smještaja obavijestili o mobilizaciji SN I.G.K. krenuli su brojni e-mailovi i pozivi – studenti su htjeli znati zašto baš oni, zašto ne netko drugi. To su sasvim razumljiva pitanja za takvu situaciju. Ovom prilikom želim ukazati da je takva odluka tada bila donesena u interesu zaštite zdravlja ljudi, odnosno radi izvanredne situacije vezane za pandemiju. I drugi Centri i korisnici smještaja u Hrvatskoj bili u takvoj situaciji.

Najvažnije je da radi internet

Zašto je to tako s mladima?

Mladi se mijenjaju i svaka generacija je drugačija. To je normalno, generacije su se oduvijek mijenjale. Svako godište donosi nešto novo. Generacijama koje su sada studenti dosta je važno da dobro radi internet, da budu smješteni sami u sobi te da u svojim sobama imaju potpuni komoditet. Socijalna interakcija im nije toliko važna koliko je bila važna u vrijeme kada sam ja primjerice studirala. Osim toga, bitna im je i sigurnost. Nove generacije sve više brinu o okolišu, osvješteniji su nekako i u tom pogledu. Današnji studenti su moderni mladi ljudi, vole IT tehnologije i nerijetko ne čitaju upute i pravilnike koje im dostavljamo. Ovom prilikom upućujem ih na čitanje materijala koje smo im poslali, a osim toga podsjećam ih i na korisne brošure koje su pripremljene za njih: https://www.scri.uniri.hr/images/Ostalo/COVID-19/UPUTE_COVID-19_Djelatonost_smjetaja_13102020.pdf, https://www.scri.uniri.hr/images/Smjestaj/Trsat/SCRI_-_IVOT_U_STUDENTSKOM_NASELJU_TRSAT_27102020.pdf,
https://www.scri.uniri.hr/images/Smjestaj/IGK/SCRI_-_IVOT_U_STUDENTSKOM_NASELJU_IGK_192020.pdf,
https://www.scri.uniri.hr/images/Smjestaj/Dokumenti/UPUTE_ZA_SPAJANJE_NA_INTERNET_18102020.pdf.

Smještaj od 250 kuna mjesečno

Kako bi ste ocijenili kvalitetu i “taj” riječki studentski standard u SC Rijeka? To je uvijek aktualna tema. 

Smatram da studenti u studentskim domovima u Rijeci dobivaju vrijednost za svoj novac. Ako usporedimo cijenu i kvalitetu u odnosu na druge Centre u Hrvatskoj, Rijeka ima jedan od najpovoljnijih domskih smještaja za studente. Student koji boravi u sobi u SN Ivan Goran Kovačić, starijem studentskom domu, istina živi u sobi koja nema možda novi namještaj, ali ga mjesečni smještaj košta od 385 do 390 kuna. Smještaj u jednokrevetnoj sobi iznosi 400 kuna mjesečno. Cijena smještaja u SN Trsat, novoizgrađenom studentskom domu, iznosi 557,50 kuna mjesečno. Neke kategorije studenata u nepovoljnom položaju a to su studenti bez oba roditelja, studenti roditelji malodobnog djeteta, studenti koji su bili smještenu u domove socijale skrbi i slično plaćaju i nižu mjesečnu cijenu smještaja: 250 kuna u SN I.G.K. te 300 kuna u SN Trsat. U navedene cijene usluge smještaja uključeno je neograničeno korištenje praonice, besplatna zamjena posteljine, korištenje žičanog ili bežičnog interneta te sve režije. Velika prednost života u domu također je i blizina studentskih restorana.  Naravno, nismo se pomirili s time da naselje SN I.G.K. ima star namještaj. U naselje se stalno ulaže onom dinamikom kakvu diktiraju financijska sredstva. Primjerice, prošle godine smo mijenjali prozore, u budućnosti je u planu i zamjena starog namještaja. Nećemo stati iako je epidemija dosta toga usporila pa tako i projekte ovog tipa. Sve će doći na red.

Rijeka ima jedan od najpovoljnijih domskih smještaja za studente. Student koji boravi u sobi u SN Ivan Goran Kovačić, starijem studentskom domu, istina živi u sobi koja nema možda novi namještaj, ali ga mjesečni smještaj košta od 385 do 390 kuna – Neža Kurilić, rukovoditeljica smještajnih kapaciteta SC Rijeka.

Neža Kurilić preuzela je funkciju rukovoditeljice smještajnih kapaciteta SC u Rijeci s nepunih 30 godina.

Studentska prehrana

Student servis

Slobodno vrijeme