svjetionik.scri.hr

RAZGOVOR ANITA MAVRINAC – KLARIĆ: Sustavnim kontrolama podigli smo studentski standard

Svaka kava, salata ili jelo – prije nego što dođe na stol odnosno do krajnjeg korisnika (ali još u fazi sirovine) prođe strogu kontrolu Odjela interne revizije i kontrole i inspekcije HACCP Studentskog centra u Rijeci.

No, to je samo dijelić onoga za što je zadužen ovaj Odjel, a kojim rukovodi Anita Mavrinac-Klarić.

Naša sugovornica u Studentskom centru Rijeka radi od 2013. godine, a po struci je magistra sanitarnog inženjerstva.

U ovom razgovoru predstavlja nam rad ove ustrojstvene jedinice i ukazuje na njezinu važnost unutar samog sustava SC RI.

Koja je Vaša uloga unutar Odjela?

Kao rukovoditeljica, organiziram provedbu kontrola u cijelom SC RI te s kolegicama sudjelujem u njima. Zapravo sam odgovorna za cijeli taj proces.

Nije tajna, ali upravo ste VI izgradili Odjel, je li tako? Kako je došlo do toga?

Kontrole su počele na inicijativu ravnatelja mr. Dinka Jurjevića te su se u početku svodile na kontrolu normativa namirnica odnosno jela, sanitarno-tehničkih i higijenskih uvjeta u objektima prehrane. Bilo je to 2013. godine.

U suradnji s ravnateljem proširila sam djelokrug kontrola i na ostale segmente rada pa tako sada kontrole obuhvaćaju rad cijelog SC RI, a u cilju podizanja studentskog standarda. Razvijali smo se s godinama, a uloženo je jako puno rada i truda da se napravi ovako veliki sustav kontrola.

To nije jednostavan posao, djelokrug rada je uistinu širok…

Istina, kontrole koje obavljamo obuhvaćaju vrlo široko područje, to jest cijeli SC RI, te se odnose i na prehranu i na smještaj, provodimo i tzv. interne kontrole…

Recimo kod prehrane, radi se o kontroli kvalitete i kvantitete u objektima prehrane i caffe barovima, naplati obroka, kontroli ulaska robe u skladišta, higijenskih uvjeta i drugo.

Osim navedenoga inicijatori smo za uvođenje novih jela odnosno namirnica u ponudu, uključeni smo u postupke nabave proizvoda kroz opis proizvoda i uzorkovanja, uspostavljamo i revidiramo HACCP sustav, dajemo savjete po pitanju gospodarenja otpadom, organiziramo suradnju s vanjskim suradnicima kao što su Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ -e i tvrtkama koje se bave dezinfekcijom, dezinsekcijom i deratizacijom.

Pazimo na čistoću i zdravstvenu ispravnost namirnica, te smo si postavili visoke standarde i u tom području pa radimo učestalije analize nego to traži zakonska regulativa. Također, kod sredstva za čišćenje koja nabavljamo pazimo da su kvalitetna te smo čak radili provjeru njihove učinkovitosti kod nabave, Anita Mavrinac- Klarić.

Visok standard

Što je do sada napravljeno, a u kontekstu podizanja standarda studenata, a na što ste osobito ponosni?

Ponosna sam jer je razvijen niz dobrih i kompleksnih procedura i kontrola te zbog toga mogu reći da učestalo radimo na brizi o studentskom standardu.

Nadalje, prilikom nabave proizvoda ovaj Odjel nastoji propisati čim bolju kvalitetu sirovina odnosno proizvoda gdje god je to moguće. Popratno uz to imamo i uzorkovanja kod postupaka nabave kojima provjeravamo da li ponuđeno odgovara traženom. Riječ je zapravo o nizu procedura koje smo razvijali i koje uvelike daju doprinos kvaliteti nabavljenih proizvoda namirnica.

Pazimo na čistoću i zdravstvenu ispravnost namirnica, te smo si postavili visoke standarde i u tom području pa radimo učestalije analize nego to traži zakonska regulativa. Također, kod sredstva za čišćenje koja nabavljamo pazimo da su kvalitetna te smo čak radili provjeru njihove učinkovitosti kod nabave.

Osim navedenog ponosna sam da sam sudjelovala u izradi materijala za izmjene pravilnika kojim je regulirana studentska prehrana, a koji je Zajednica Studentskih centara RH poslala u Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO).

Navedeni materijal je jako kompleksan te smo predložili poboljšanje kvalitete nekih postojećih jela, predložen je niz novih jela, priloga, a posebice vegetarijanskih jela te smo u tom dijelu nadodali i jela koja su veganska, nadodali smo i nove proizvode kako bi također poboljšali ponudu. Sada se nadamo da će MZO prihvatiti sve naše prijedloge i kako ćemo ponudu učiniti raznovrsnijom jer upravo je to jedan od najčešćih prigovora studenata. Uglavnom niti jedan dan nam nije isti.

Suradnja sa studentima

Imamo studente koji su naši tajni kupci i koji nam kroz svoja izvješća daju svoja viđenja, mišljenja i sugestije, rukovoditeljica Odjela interne revizije i kontrole i inspekcije HACCP.

Surađujte li sa studentima i na koji način?

Studenti su nam jako važni. Organiziramo sastanke s predsjednicima Studentskih zborova (SZ) sastavnica riječkog Sveučilišta kako bi dobili povratne informacije o njihovom zadovoljstvu s prehranom te s obzirom na primjedbe odnosno prijedloge poboljšavamo se gdje god je to moguće.

Također, surađujemo i s voditeljima za studentski standard SZ -a. Proveli smo postupke kod nabave gdje smo uključili studente odnosno oni su kroz senzorski panel zajedno sa stručnim osobama ocjenjivali proizvode – što je važno jer su upravo oni ti koji će neki proizvod ili namirnicu konzumirati. Imamo studente koji su naši tajni kupci i koji nam kroz svoja izvješća daju svoja viđenja, mišljenja i sugestije.

Iako smo dobro organizirani i radimo u smjenama, kontrole ne mogu biti u svakom trenutku i na svakom mjestu. Stoga nam studenti itekako pomažu ukoliko nam daju povratne informacije. Naposljetku, upravo su oni ti koji konzumiraju hranu i napitke u našim objektima pa nam je važno njihovo mišljenje i ovim putem ih pozivam da nam se obrate.

Bolje nego prije 10. godina

Što je najteže u ovom poslu?

Početak je bio težak jer nitko ne voli kada se provodi kontrola nad njim ili sustavom gdje radi, ali imala sam podršku Uprave pa smo prebrodili taj dio i sada više nema toga „teškoga“.

Idealno ne može biti, ali čini se da je ipak bolje nego prije recimo deset godina?

Ne postoji idealan sustav to je istina, ali bitno je uočiti problem ili nedostatak i ukloniti ga čim prije. Budući da sam članica užeg kolegija SC RI, kroz naše sastanke mogla sam čula kako je bilo prije 10 godina. Samo mogu reći da se sustav značajno popravio i da su kontrole i podrška ravnatelja za iste pridonijele tome.

Bili se član “Nacionalnog povjerenstva za kontrolu prehrane studenata” pri Ministastvu. Koja je bila zadaća Povjerenstva i zašto je to bilo važno za Rijeku, ali i za SC RI?

Da. Bila sam članica Nacionalnog povjerenstva za kontrolu prehrane studenata pri MZO. Zadaća povjerenstva je bila nadzor nad pružateljima usluge studentske prehrane u području higijene, kvalitete i ispravne naplate obroka te davanje mišljenja o sposobnosti pružatelja usluge prehrane za otvaranje novih objekata. Bila sam u obilasku i nadzoru mnogih objekata po Hrvatskoj.

Izabrala me Zajednica SC Hrvatske kao njihov predstavnik te kao stručnu osobu budući da magistri sanitarnog inženjerstva imaju širok spektar znanja, te upravo su i oni jedno od zanimanja koje je uključeno u sanitarne inspekcije. Ovo je prvi puta da je SC RI imao svoga predstavnika u takvom tijelu te to za nas puno znači – drugim riječima, prepoznati smo kao adekvatni da sudjelujemo kroz članstvo za to Povjerenstvo.

(pripremila i foto Lj. Hlača)

Studentska prehrana

Student servis

Slobodno vrijeme