svjetionik.scri.hr

O PREHRANI SC RI MARINKO MRKONJIĆ: Studenti traže nova i moderna jela

Počeo je prije 18 godina kao konobar u Indexu, zatim radio kao šef smjene istoimenog restorana, bio zamjenik voditelj restorana Kampus na Trsatu, a danas je organizator prehrane Studentskog centra u Rijeci; naš sugovornik ovog puta je Marinko Mrkonjić, koji kaže da radi za tvrtku koja cijeni trud i kvalitetu.

U ovom razgovoru za portal Svjetionik osim što predstavlja svoju ulogu unutar SC Rijeka govori o jednoj važnoj usluzi – studentskoj prehrani, a koju nije ni korona uspjela zaustaviti.

NEKAD TRI LOKACIJE, SADA 15

Studentska prehrana nekada i sada?

Do 2011. godine, Scri je pružao usluge prehrane na tri lokacije, a sada tu uslugu studenti mogu dobiti na čak 15 lokacija. Riječ je o objektima koji su pozicionirani po našim fakultetima u Rijeci te Iki. Imao sam sreću biti neposredni sudionik tog rapidnog širenja i otvaranja ugostiteljskih objekata, a svega toga ne bi bilo bez maksimalnog angažmana našeg sadašnjeg ravnatelja. To je svakako podiglo razinu studentske prehrane u Rijeci na jedan viši nivo, a vjerujem da je podiglo i kvalitetu studiranja na Sveučilištu u Rijeci.

Koji su najčešći izazovi organizatora prehrane?

Riječ je o opsežnom poslu, a obuhvaća koordinaciju na dnevnoj bazi ugostiteljskim objektima te rad sa zaposlenima u ovome sektoru. U prehrani je zaposleno 130 radnika plus 15 voditelja. Moja uloga je posredovati između uprave i ugostiteljskih objekata. Vrlo je stresno kada se neke stvari moraju riješiti odmah i sada između ostalog, poseban izazov je kada više voditelja javi potrebu za zamjenu zbog bolovanja, a na raspolaganju imaš samo jednu osobu. Imam sreću da uz sve poteškoće u radu i specifičnu radnu atmosferu uzrokovanu Covid-19 pandemijom imam odlične suradnike, voditelje, kao i rukovoditelje voditelja zajedničkih službi.

Na dnevnoj bazi student dobiva tri menija, u svako doba dana, a od toga jedan jelovnik je vegetarijanski. Uz to, tu su jela po narudžbi, te u velikim restoranima nudimo i pizze. Trudimo se na dnevnoj bazi biti što raznolikiji, što kvalitetniji – Marinko Mrkonjić.

TRI MENIJA U SVAKO DOBA DANA

Koji je „obrtaj“ prehrane SC Ri na dnevnoj odnosno mjesečnoj bazi?

Radi se o ogromnim brojkama i unatoč koroni i mjerama poslujemo zadovoljavajuće. Prehrana na dnevnoj bazi u normalnim uvjetima odradi više tisuća obroka. Nudimo kvalitetu u startu, a ima jela koja su malo bolje prihvaćenija od drugih, ali to je nekako uvijek tako. Mislim dosta toga ovisi i o generacijama studenata. Treba posebno istaknuti da sve što pripremamo je u skladu s Pravilnikom o studentskoj prehrani i tzv. kuharicom. Na dnevnoj bazi student dobiva tri menija, u svako doba dana, a od toga jedan jelovnik je vegetarijanski. Uz to, tu su jela po narudžbi, te u velikim restoranima nudimo i pizze. Trudimo se na dnevnoj bazi biti što raznolikiji, što kvalitetniji.

Možete mi reći što je to „kuharica“?

„Kuharica“ je dokument koji sadrži popis jela za koja Ministarstvo znanosti i obrazovanja plaća subvenciju studentima. Tu su istaknute cijene pojedinog jela, ali i normativi. To je toliko detaljno da primjerice taj dokument sadrži koliko ide soli u određeno jelo. Treba isto tako reći da se kuharica nije mijenjala od  2013.godine.

Koji je dio dana za Vas najizazovniji?

Svaki dan za mene je nov. Nema ponavljanja. Uvijek se nešto događa, budući da imamo puno ljudi i objekata. Za mene je jako važno da budem na terenu što više. A opet biti u komunikaciji sa svim voditeljima i zajedničkim službama, odmah uočiti probleme, te na njih reagirati.

STUDENTI TRAŽE PROMJENE

Gdje vidite prostor za poboljšanje?

Svakako bih volio da se već spomenuta „kuharica“ izuzme iz Pravilnika o studentskoj prehrani kako bi puno lakše mogli uvoditi i nova jela, što nažalost sada nije slučaj. Studenti sve više traže moderna nova jela odnosno vegetarijanske obroke, veganska jela odnosno bezglutenske obroke. Studentski centar u Rijeci dosta je toga novoga i uveo, a sve zahvaljujući i sluhu sadašnjeg ravnatelja Centra.

Čini se da što se tiče kadra, kao da Vam korona ide u prilog. Prije pandemije zasigurno nije bilo lako zadržati konobara, kuhara…

-Dobri kuhari su uvijek traženi, a nažalost veliki je problem što je interes mladih za zanimanja u ugostiteljstvu slab. Sc Rijeka ima – kada je to u pitanju – dobar i stalan kadar, koji – što je najvažnije – ne razmišlja o odlasku.

BEZ “ZATVARANJA”

Kako je korona utjecala na Vaš posao i općenito na ovaj sektor?

– Nije bilo situacije kroz koju nismo prošli. No od početka cijele ovog priče odnosno prvog „zatvaranja“ pa sve do ovog trenutka prehrana normalno funkcionira. Naše usluge prema studentima nisu bile u “lockdownu”. Trenutno svi restorani i bistroi pružaju usluge konzumacije jela u objektu isključivo samo studentima pod strogim mjerama koje je propisao HZZJZ pa i ovim putem apeliramo na studente za razumijevanje ako ih naši covid redari zamole da drže distancu, da si izmjere temperaturu prilikom ulaska u naš objekt, što moraju čekati ispred ulaza ako se u restoranima popuni maksimalno dozvoljeni broj osoba – i za nas je ovo sve novo, zapravo nenormalni uvjeti rada.

Posljednje tri godine bili ste predsjednik Radničkog vijeća SC Rijeka, što je obilježilo Vaš mandat i koje su poruke novim članovima Vijeća?

– Riječ je o jednom velikom iskustvu, i moj bi mandat mogao opisati kao – intenzivno razdoblje. Ponekad je bilo teško pronaći balans između radnika i poslodavca, ali moram reći da se poslodavac maksimalno trudi da izađe u susret radnicima i gdje god je to moguće da im podigne standard odnosno da im osigura što adekvatnije uvjete. Novim članovima Radničkog vijeća želim sve najbolje u daljnjem radu.

(tekst: LJ. Hlača, fotografije: LJ. Hlača).

Studentska prehrana nije ni u jednom trenutku bila u “lockdownu” – Marinko Mrkonjić, organizator prehrane ScRi.

Studentska prehrana

Student servis

Slobodno vrijeme