Prije 25 godina SC Rijeka imao je svega nekoliko računala i to za potrebe Odjela računovodstva i Student servisa.
Bilo je to vrijeme kada su se podaci upisivali naredbama, a pohranjivali u jednostavnom datotečnom sustavu tzv. DOS –u. Tada dostupni računalni programi koristili su se za učlanjivanje studenata u Student servisu, izdavanje ugovora i računa, dok su se istovremeno isplatne liste radile ručno. Informatizacija u Studentskom centru Rijeka bila je dugotrajna i skupa, ali danas s vremenskim odmakom neka ulaganja itekako su se pokazala opravdanima.
SCRI primjer dobre prakse
Kao primjer je uvođenje beskontaktnog plaćanja POS uređajima u svim objektima prehrane SCRI –ija.
– Brzu protočnost kupnje obroka u našim objektima osiguravaju POS uređaji a počeli smo ih uvoditi još prije deset godina. Svaki naš objekt opremljen je tim uređajem, i danas kada sve to gledamo s nekim odmakom ta se odluka kako za studente tako i za radnike koji rade na blagajni pokazala opravdanom. Potvrđuje to i činjenica da smo kao primjer dobre prakse prepoznati i izvan našeg djelokruga djelovanja i pružanja usluga, odnosno spomenuti smo na portalu netokracija kao egzemplar u planiranju i provođenju brzog i efikasnog plaćanja u prehrambenim objektima koristeći upravo POS uređaje, a ne neka druga rješenja, rekao nam je ravnatelj SCRI –ija mr. Dinko Jurjević.
Više o svemu može se pročitati ovdje.
Kartično plaćanje – visoki sigurnosni standardi
Prednosti beskontaktnog plaćanja su brojni – ali navodimo samo neke:
– kod beskontaktnog plaćanja vrijede najviši sigurnosni standardi, a ne postoji mogućnost ‘slučajnog plaćanja’ jer kartica mora biti prislonjena na POS uređaj kako bi transakcija bila uspješna
– jedna kupnja se ne može naplatiti više puta. Čak ako se zabunom prisloni kartica na POS uređaj više puta – transakcija se provodi samo jednom, zahvaljujući jedinstvenom sigurnosnom kodu koji se generira kod svake transakcije
– bolja preglednost trošenja, nije potrebno imati gotovinu, a samo plaćanje je ubrzano te u skladu s epidemiološkim mjerama, s obzirom na to da pandemija traje i preporuke idu u smjeru da se nastavi s kartičnim plaćanjem
Naručivanje na dodir
Plan je SCRI- a u pogledu ubrzanja protočnosti prehrane u menzama na linijama sve objekte s vremenom opremiti i s oglasnim elektronskim pločama gdje bi na dodir student birao jelo, platio ga a na liniji preuzeo, a sve prema uzoru lanaca brze prehrane.
– Bio bi to naš daljnji iskorak u nastojanju da unaprijedimo našu uslugu prehrane na samoposlužnim linijama. Godinama smo to isto pokušavali napraviti i u ostalim našim djelatnostima, pa smo tako primjerice još 2007. godine uveli mogućnost online preuzimanja ugovora za rad studenata preko Student servisa, a što je postala zakonska obveza mnogo godina kasnije, zaključio je naš sugovornik Jurjević. (lj.h.)