svjetionik.scri.hr

ANITA MAVRINAC KLARIĆ: Prehrana je najveći segment rada Studentskog centra Rijeka i trenutno odolijeva najvećim izazovima

Anita Mavrinac Klarić, zamjenica je ravnatelja za prehranu i koordinira rad niza službi unutar SCRI -a.

Naša sugovornica u Studentskom centru Rijeka radi od 2013. godine, a po struci je magistra sanitarnog inženjerstva. U ovom razgovoru predstavlja važnost prehrane za studentski standard i život te poslovanje SCRI -a. Riječ je o djelatnosti u koju se puno ulaže, čiji se obrtaj s povećanjem ugostiteljskog portfelja intenzivirao, te je u posljednjem periodu napravljen veliki iskorak s obzirom da je cilj Centra svakodnevno pružiti studentima – kvalitetnu i uravnoteženu prehranu.

S obzirom na funkciju koju obnašate unutar Centra, kako izgleda jedan Vaš radni dan?

Studentski centar Rijeka je velik i vrlo složen sustav što zahtijeva ozbiljan pristup te dobru koordinaciju. Osobno koordiniram rad svih objekata prehrane Studentskog centra Rijeka: 3 restorana, 5 bistroa, 2 buffeta, jedna kantina i 6 caffe barova. Riječ je o objektima koji se nalaze na području Rijeke, osim jednog koji se nalazi izvan Rijeke u Iki. Objekti prehrane najčešće su smješteni u zgradama fakulteta s ciljem da usluge koje pružaju studentima budu što bliže i dostupnije. Osim toga, koordiniram i rad drugih službi kao što je Služba za ugostiteljstvo te Služba za imovinu, koja je za Studentski centar Rijeka vrlo važna s obzirom da  prati inventurne rezultate i popise imovine cijelog sustava. U sklopu svog rada rukovodim i Odjelom interne revizije i kontrole i inspekcije HACCP koji provodi sveobuhvatne kontrole, a sve s ciljem osiguranja kvalitete pruženih usluga i proizvoda te dobrog poslovanja cijelog sustava. Članica sam i Užeg kolegija SCRI te vrlo aktivno sudjelujem u radu cijelog SCRI.

S obzirom na složenost radnih zadataka koje obavljam i široko područje rada kojim se bavim, svaki radni dan za mene je izazov. Radni dan podrazumijeva koordinacije sa voditeljima objekta oko ponude kao i zajedničkim odjelima i službama SCRI što uvijek podrazumijeva brzu reakciju i potrebnu za učinkovitim i kvalitetnim rješavanjem raznih problema te odgovore na brojne izazove, zahtjeve i potrebe. Pratim i rad kontrola, a važan dio mog rada je i komunikacija sa Studentskim zborom Sveučilišta u Rijeci. Također, kod uvođenja novih proizvoda poduzimam niz koraka koje korisnici usluga ne vide, ali je iste vrlo važno i potrebno odraditi. Riječ je o unosu ponude u programe, definiranja normativa, promocije novog proizvoda i sl.

Što biste izdvojili kao najizazovnije unutar Vašeg djelokruga djelovanja?

Najizazovnije u mom radu je stalna potreba za brzim djelovanjem i donošenjem raznih odluka. Vjerujem da nije potrebno spomenuti da je vrlo važno da donesene odluke budu ispravne te u skladu sa svim zakonskim regulativama i aktima koje smo dužni poštovati te da uvijek uzimaju u obzir dobrobit studenata koji moraju dobiti najbolju uslugu. Prehrana je najveći segment rada Studentskog centra Rijeka tako da je vrlo izazovno upravljati ovako važnim sustavom u koji je uključeno preko 150 radnika te više tisuća studenata koji svakodnevno konzumiraju naše usluge. Suradnja sa svim uključenim stranama, kako studentima, tako i radnicima ovdje je ključna! Iza kvalitetne usluge stoji suradnja i rad svakog našeg djelatnika.

Tu su i neki drugi izazovi s kojima smo se suočavali ili se i dalje suočavamo, a neke okolnosti tek dolaze. Pritom bi spomenula epidemiju virusa SARS-CoV-2, inflaciju, rast cijena, stalno mijenjanje trendova i potreba u prehrani te uvođenje eura.  

Zapravo nije jednostavno održavati kvalitetu, osobito u jeku ove visoke krize, rasta cijene namirnica, energenata. A istovremeno naše su cijene na razini 2013. godine?

Susrećemo se s velikim izazovima! Imamo velikih problema s (ne)dostupnošću nekih namirnica na tržištu, a osim toga značajno su porasle cijene energenata i namirnica. Velik izazov su i ljudi koji također postaju sve nedostupniji resurs. S druge strane, prodajne cijene obroka definirane su Pravilnikom Ministarstva znanosti i obrazovanja te ih ne možemo mijenjati. Osim toga, moramo zadržati kvalitetu i raznolikost ponude. Uz sve navedeno, obveznici smo javne nabave što nas dosta ograničava. Unatoč tome, uspijevamo zadržati kvalitetu usluge iako su izazovi stvarno veliki.

Dugo ste u SCRI, puno je projekata iza vas – no na koji ste osobito ponosni?

Prilikom mog dolaska u Studentski centar Rijeka uvidjela sam da sustav kontrola nije na onoj razini na kojoj bi trebao biti iako je Studentski centar Rijeka tada imao samo 3 restorana, 1 buffet te 4 caffe bara. Sukladno tome, nije bilo druge nego što prije baciti se na posao što nikako nije bio jednostavan zadatak. No, godine rada, truda i intenzivne suradnje sa ravnateljem Dinkom Jurjevićem te drugim suradnicima svakako su dale rezultata.

Kroz svoj dugogodišnji rad upoznala sam cjelokupni rad Studentskog centra Rijeka. Bilo je tu puno projekata; sastanaka i suradnje sa raznim dionicima, a posebno bi spomenula Studentski zbor i predstavnike studenata. Osim toga, sudjelovala sam u radu Nacionalnog povjerenstva za kontrolu prehrane pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja, provodila sam razne ankete o zadovoljstvu studenata uslugama prehrane, prehrambenim navikama studenata, uvođenju nove ponude i sl., radila sam na uvođenju specijalnih ponuda u objekte prehrane kao što je primjerice ponuda u objektima prehrane za Valentinovo. Svaki projekt uzimam srcu te za mene ima veliko značenje. Uistinu se trudim da trud, rad i zalaganje daju potrebne rezultate pa i više od toga, a sve sa jednim ciljem, a to je zadovoljenje potreba studenata. Posebno bi istaknula projekt unutar kojeg studenti odabiru dnevnu ponudu jela u nekom od naših objekata prehrane. Rado plasiramo ponudu koju su kreirali studenti, a osim toga povratne informacije o ponudi koju biraju studenti rado koristimo u budućem poslovanju.

Prehrana studenata je uvijek aktualna tema – jesu li studenti korisnici SCRI zadovoljni našom uslugom?

Ne tako davno proveli smo anketu o zadovoljstvu studenata. Rezultati su zaista zadovoljavajući s obzirom da se pokazalo da samo 2 posto studenata nije zadovoljno. Sada nam je cilj istražiti kako ćemo zadovoljiti i tih 2 posto studentske populacije. Niti jedan sustav nije savršen pa tako ni naš, no unatoč tome moramo utvrditi činjenice i stalno raditi na poboljšanjima.

Svjesni smo problema raznovrsnosti ponude i želimo ga riješiti. Upravo iz tog razloga pronalazim veliku motivaciju raditi na unapređenju ponude i suradnju sa nadležnim ministarstvom koje donosi Pravilnik kojim je definirana i regulirana studentska prehrana. Stvarno se nadam da će uskoro doći do nekih promjena i to na obostrano zadovoljstvo. Naime, Studentski centar Rijeka i studenti nisu suprotne strane nego partneri koji moraju surađivati kako bi zajedno unaprijedili sustav.

Kada smo već na toj temi – trendovi se stalno mijenjaju – što biste u tom kontekstu izdvojili?

Generacije se mijenjaju, studenti se mijenjaju, a sukladno tome mijenjaju se i trendovi u prehrani. To nam je sasvim jasno i vidljivo međutim dok ne dođe do izmjene Pravilnika Ministarstva znanosti i obrazovanja, nemamo previše prostora za promjene. Jedino što možemo i što svakodnevno radimo su kontrole, analize ponude i prilagođavanje ponude željama studenata, naravno u onoj mjeri koju dozvoljavaju odredbe postojećeg Pravilnika MZO.

Nedavno je SCRI bio domaćin i sastanka Zajednice studentskih centara RH. O čemu je bilo riječi na tom susretu i koji su zaključci?

Početkom svibnja Studentski centar Rijeka bio je domaćin sastanka Zajednice studentskih centara Republike Hrvatske te predstavnika studenata. Na sastanku su detaljno analizirani svi prijedlozi jela i proizvoda koje je Zajednica SCRH predložila za uvođenje u Pravilnik MZO. Također,  analizirana su i postojeća jela s ciljem poboljšanja kvalitete i (prema potrebi) kvantitete ponude. Zajedničkim snagama napravljen je kvalitetan materijal koji će stići do nadležnog MZO te se nadam da će predložena ponuda zaista biti prihvaćena i implementirana čime će se hrvatski studentski standard u području prehrane značajno unaprijediti i poboljšati.

Potpisujete i uvođenje neki novih artikala u naše menije – iza nas su palačinke, više vrsta, zatim nudimo kreme u čaši, smoothije, zatim smo obogatili doručak, uveli smo neke nove opcije za ručak – recimo riječna riba. Kako je došlo do te ideje i zašto i jesu li studenti prihvatili ove novitete?

Do ideje sam došla kroz razgovore sa studentima korisnicima usluga. Oni su u konačnici ti koji će proizvode ili jela konzumirati i drago mi je da su zadovoljni te da su odlično prihvatili uvođene novitete. Moram priznati da sam primila brojne pozitivne povratne informacije što me posebno veseli i motivira. Navedeno potiče motivaciju da i dalje budemo uporni, vrijedni, kreativni i inovativni te da osluškujemo želje studenata.  Zadovoljni studenti najveća su nam nagrada za naš trud i rad.

Planovi za dalje?

Planova je puno, a osnovni planovi su: sačuvati postojeći sustav te raditi na njegovom rastu i razvoju, nastaviti sa otvaranjem novih objekata, nastaviti unaprjeđivati ponudu i proizvode, ostvariti tehnološki napredak, doprinijeti studentskom standardu te odgovoriti na sve aktualne izazove (rast cijena, rast stope inflacije, uvođenje eura itd.).

Također, nadam se da će napokon doći do izmjene Pravilnika MZO što će otvoriti mogućnost za uvođenje novih jela u ponudu studentskih restorana. No to nas ne sprječava da već ovih dana „izbacimo“ nešto novo što će se studentima sigurno svidjeti.

(priprema: Lj. Hlača, foto: L. Listeš – Čargonja)

U periodu širenja ugostiteljske djelatnosti i otvaranja novih objekata, a u cilju racionalnog poslovanja SCRI se tada oslonio na mjeru stručnog osposobljavanja bez zasnivanja radnog odnosa, prisjeća se ravnatelj SCRI -a Dinko Jurjević, početaka rada naše sugovornice u SCRI sustavu.
- Temeljem ove mjere u Centar je primljen veći broj pravnika i ekonomista, a s obzirom na plan formiranja Odjela za unaprjeđenje kontrole i HACCP -a primljeno je i više mladih magistra sanitarnog inženjerstva, a među njima i Anita Mavrinac Klarić.
Naglasio je da je vrlo brzo uočena njezina kvaliteta, radišnost i pouzdanost, a tada je bila praksa da se u Centru dobri kadrovi raspoređuju na razne poslove u raznim odjelima, kako bi isti bolje upoznali sustav.
- U tom procesu Anita Mavrinac Klarić opravdano je stekla povjerenje i veliko znanje o radu cjelog sustava, sudjelovala je u radu Nacionalnog povjerenstva za prehranu, te je logičnim slijedom preuzela rukovođenje cjelokupnim sustavom prehrane SCRI -a. S obzirom na iskustvo, smatram da će nastaviti sadašnji kontinuitet i svakodnevno ga unaprjeđivati, zaključio je ravnatelj Jurjević.

Studentska prehrana

Student servis

Slobodno vrijeme