Kada sam 2010. godine došao na funkciju ravnatelja, Studentski centar nije imao informatičara. Danas je za te poslove zadužen naš djelatnik Filip Jurman, a kako je to prije bilo – dovoljno je reći da je nekad Centar imao pet-šest starih računala ograničenih operativnih mogućnosti, a danas svaka soba u studentskom smještaju ima besplatnu WiFi vezu – prisjeća se mr. sig. Dinko Jurjević, ravnatelj SC RI.
Bez kompjutera i adekvatnih informatičkih platformi danas je gotovo nemoguće zamisliti poslovanje, kao ni bez informatizacije koja je zapravo posljedica uvođenja novih IT tehnologija. Informatizacija koja utječe na uspješnost upravljanja i donošenje odluka u Studentskom centru Rijeka u nešto sustavnijem ritmu provodi se od 2011. godine, kada te poslove preuzima djelatnik Filip Jurman.
Kada je započeo proces informatizacije SC RI?
Proces informatizacije u SC Ri započeo je zapravo još krajem 90 – tih godina 20. stoljeća. razvojem poslovnog sustava za rad ove ustanove. Zatim negdje 2003./2004. godine uvodi se internet u sve sobe u naselju Ivan Goran Kovačić, a što omogućuje studentima besplatno korištenje. No, u posljednje vrijeme, a osobito unatrag dvije godine, te zahvaljujući tomu što je sve to prepoznao i odobrio ravnatelj Centra mr. sc. Dinko Jurjević, kotač razvoja u tom sektoru se vrti u pravom smislu riječi uzlaznom putanjom. Rezulat toga su – alati koji omogućuju zaposlenicima i studentima bolje poslovanje i ugodniji život u studentskom smještaju.
Brojni projekti
O kojim je alatima konkretno riječ?
Sve je krenulo od manjih projekata kao što su vodič za brucoše, onda se počelo raditi na brošurama za život u domu, pa smo počeli razvijati Newsletter. Sve navedeno je elektronski dostupno. Zatim smo izradili novu službenu web stranicu Centra koja je dizajnirana u skladu s najnovijim tehnološkim zahtjevima. No, za sada najviše bih istaknuo web aplikacije za studente – aplikacija za prijavu kvarova te rad na alatu za potrebe student servisa a koji bi trebao ubrzati proces učlanjenja. Konkretno, zahvaljući ovoj posljednjoj spomenutoj mogućnosti, korisnik će trebati kod učlanjenja priložiti možda tri a najviše četiri dokumenta – presliku osobne, broj žiro računa, potvrdu o statusu studenta i broj telefona. Ovaj postupak moći će se pokrenuti od svoje kuće. Ostale informacije povlačit će se iz Srca (centralni računalni sustav op.a). Naravno, učlanjenje neće biti moguće bez verifikacije iz Centra, ali će sve ipak ići puno, puno brže.
Zapošljavanje studenata
Gdje vidite još prostora za poboljšanje?
Uvijek ima mjesta za pobljašanje osobito kada je riječ o informatici. Tu bih osobito skrenuo pozornost i na mobilnu aplikaciju koja ima dobre reference a koja nudi informacije o zapošljavanju studenata odnosno dnevni meni studentskih restorana, a pruža mogućnost i naručivanja marendi. Zatim smo kreirali kontakt za smještaj koji funkcionira putem obrasca. Razvijamo društvene mreže gdje dostupnost poslova vidi preko tisuću posjetitelja. Bili smo prvi koji smo upotrijebili društvene mreže konkretno Facebook za zapošljavanje studenata. Prije je bio problem naći studente za posao, a sada je interes toliki da nas poslodavci mole da uklonimo njihove obavijesti jer su njegove potrebe popunjene.
Čini se da ste jako ponosni i na interkomunikaciju između Centra i studenata kod prijave kvara u smještaju?
Istina. Prije su se kvarovi osobno prijavljivali dolaskom studenta na „šalter“ i bilježenju istih u bilježnicu. Sada je to puno drugačije i transparentnije i što je najvažnije problem se odmah rješava, jer je on odmah i vidljiv. Upit se šalje putem elektronske pošte, a ovaj alat omogućuje i pregled cijele prepiske s korisnikom. Tu je još važno napomenuti da su se značajna sredstva uložila u poboljšanje mrežne instalacije u cijelom naselju Ivan Goran Kovačić što uključuje pokrivanje svih objekata WiFi signalom, zatim je uvelike isti poboljšan za naselje Trsat, i za sve restorane.
Edukacija zaposlenih
Ovdje je uglavnom riječ o softveru, a što je s hardverom, edukacijama zaposlenika?
Što se tiče edukacije zaposlenika, ona se organizira redovito kroz obavijesti o aktualnostima koje se tiču za pojedini odjel Centra, ali najviše se naglasak postavlja na samu sigurnosnu politiku odnosno kako sigurno raditi na internetu, kako prepoznati sumnjive mailove i stranice. Studentski centar Rijeka je krenuo i s internim održavanjem tečajeva za zaposlenike na kojima se može naučiti osnove rada za računalo, o office paketu, govori se i o sigurnosti na internetu.
RIJEČ RAVNATELJA, MR. SC. DINKA JURJEVIĆA
Proces informatizacije u SC RI odvijao se u nekoliko faza: od mijenjanja starih monitora 2005. godine, ulaganja u nove programe, pa do polaganja optičkih kablova u naselju Ivan Goran Kovačić, restoranima Indeks, Upravi SC RI. Kada sam 2010. godine postao ravnatelj, Studentski centar nije imao informatičara. Danas je za te poslove zadužen naš djelatnik Filip Jurman, a kako je to nekad bilo – dovoljno je reći da je Centar imao pet-šest starih kompjutera ograničenih operativnih mogućnosti, a danas svaka soba u studentskom smještaju ima besplatnu WiFi vezu – prisjeća se mr. sc. Dinko Jurjević, ravnatelj SC RI.
Da li znate:
– da je riječki Studentski centar među prvima u Hrvatskoj omogućio student servisu putem iksice provjeru statusa kod učlanjenja
– da je mobilna aplikacija do sada instalirana više od tisuću puta
– da studente od sadržaja najviše na webu interesiraju obavijesti iz sektora poslova i prehrane (dnevno i preko 600 ulaza)
– pristup sadržajima Centra najveći je putem mobitela
Korisni linkovi:
- Aplikacija za prijavu kvarova za studente i djelatnike SC-a:
https://ticket.scri.hr/ - Web aplikacija SC-a:
https://app.scri.hr/ - Mobilna aplikacija za Android telefone:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.studentskicentarrijeka.scri&hl=hr - Mobilna aplikacija za iPhone telefone:
https://apps.apple.com/hr/app/studentski-centar-rijeka/id1499269194 - Facebook stranice:
https://www.facebook.com/studentservis.SCRI/
https://www.facebook.com/domski.smjestaj.SCRI/
https://www.facebook.com/sc.rijeka/
https://www.facebook.com/slobodnovrijeme.SCRI/
https://www.facebook.com/Privatnismjestaj.SCRI/